Eerste bezoek - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van liannemelissa - WaarBenJij.nu Eerste bezoek - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van liannemelissa - WaarBenJij.nu

Eerste bezoek

Door: Lianne en Melissa

26 Januari 2007 | Spanje, Salamanca

Hola kaaskoppen!

Net toen we dachten dat we gek zouden worden van verveling, werden we gered...door de man van het internet! Woensdag kwam ie dan eindelijk, en heeft heel netjes internet en televisie aangesloten. Hij heeft (voor hem) heel duidelijk uitgelegd hoe alles werkt, maar voor ons ging het een beetje te snel en daar kwam nog bij dat ie sliste, maar het is toch goed gekomen dankzij de technische kennis van Melissa. We konden er helaas niet meteen gebruik van maken want er stond ons nog een andere taak te wachten: de grote schoonmaak voor de komst van Melissa's papa en Lianne's mama! En voor dat we het wisten werd Lianne gebeld door dr mama: of we vlakbij de Cactusbar wonen. Wij naar buiten gerend en ja hoor, daar stonden ze! Eerst maar even alle koffers naar de 4e verdieping (nog steeds zonder lift) gesjouwd. Melissa's vader ging bijna meteen aan de slag met allerlei dingetjes die gerepareerd konden worden, zoals kapotte kastdeuren, gaspitten die het niet deden, stopcontacten die los hingen en een lekkende afvoer in de keuken.
Toen kregen we allemaal wel erge honger en zijn we de stad ingegaan. Hebben lekker gegeten bij een tentje waar we afgelopen zaterdag ook heel goed hebben gegeten, dus dat was zeer geslaagd. We vonden wel dat ze niet weg konden gaan voor eerst echte Spaanse "churros con chocolate" gegeten te hebben, dus dat nam Melissa's pa als nagerecht. Erg lekker, erg vullend. Wij tweeën hadden ook nog eens een milkshake
dus gingen we kotsmisselijk weg, maar verder wel gezellig enzo. Toen we thuiskwamen lekker een beetje tv gekeken en van het internet gebruik gemaakt. Zijn niet te laat naar bed gegaan, want we wilden de volgende dag natuurlijk de stad laten zien! Zijn naar de grote kathedraal gegaan, was érg mooi (zie foto's) en onwijs dure entree betaald voor (naar we dachten) uitzicht vanaf een balkon hoog in de kathedraal, maar het bleek dus toegang tot een ander museumachtig gedeelte van de kathedraal te zijn. Was ook heel mooi, wij waren daar zelf ook nog nooit geweest. Het was die dag heel koud en heeft zelfs nog een beetje gesneeuwd, dus zijn toen eerst maar weer even koffie gaan drinken met, jawel, churros! Vervolgens nog even de stad ingegaan en toen weer naar huis, om te lunchen. Melissa's vader en Lianne's moeder gingen weer als een gek aan de gang, als onze eigen Rob en Nico van Eigen huis en tuin, dus ons appartementje is nu nóg mooier en praktischer dan eerst! we hadden alle was opgespaard, dus meteen maar 4 wassen gedraaid en de was door heel het huis verspreid opgehangen, want buiten sneeuwde het en we hadden niet zo'n zin in bevroren kleding ;).
's Avonds maar weer in hetzelfde tentje gegeten (en ook echt precies hetzelfde besteld) en toen we thuiskwamen was het alweer bedtijd, want papa en mama zouden 's ochtends om 7 uur vertrekken...wij ons ook maar opgeofferd en om half 7 opgestaan en Melissa's papa gefeliciteerd want die is vandaag jarig! Alweer afscheid genomen en wij zijn nog maar even lekker ons bedje ingedoken...het waren echt een paar leuke dagen met ze, eigenlijk veel te kort!
Vandaag lekker lui geweest, hebben daar vrij weinig over te vertellen maar zoals jullie allemaal weten is het...WEEKEND dus straks hebben we weer nieuwe avonturen beleefd en daar houden we jullie uiteraard van op de hoogte. Aangezien we beiden ongeveer 5 uur nodig hebben om ons klaar te maken voor vanavond, moeten we helaas afscheid nemen van jullie...dus Adios! Hasta Luego! En tot na t weekend.

Kus, de sangríakoppies:p

Ps: We hebben nog 1 kale muur in de woonkamer, bestemd voor alle leuke kaartjes die we van jullie zullen ontvangen (was dit een duidelijke hint?) ;)

• 26 Januari 2007 - 18:08

Jas:

heeeeeee lian en melis!!
    leuke fotos weer!! haha "churros con chocolate" kotsmisselijk word je ervan! hoort eigenlijk in de morgen he of als je uit bent geweest kan je voorstellen haha!!have fun dit weekend!!! kusssssss

• 26 Januari 2007 - 20:38

Corry:

Lianne en Melissa, 't was een feest om bij jullie te zijn! Jullie hebben de zaakjes aardig op een rijtje, behalve dat bed dan. Maar een handige pa lost zoiets wel even op
    Volgens mij is 't leven goed in Salamanca!!!! Een heerlijke stad en ik kom zeker terug, maar dan moet 't wel ietsiepietsie warmer zijn.
    Kus

• 27 Januari 2007 - 00:52

Heidi Heidi Hooo:

Meisjes!! Klinkt zo leuk allemaal daar! En al meteen bezoek van handige papa's en mama's, wat willen jullie nog meer. Voel me bijna schuldig als ik zie hoe vaak jullie hier leuke foto's en verhalen opzetten, en hoe vaak ik het nog presteer.. En ik hoop dat die 5 uur klaarmaken voor een avond een preparty is en geen tuttijd? ;) Hihi veel plezier en ik volg jullie... (klinkt spannend) Dikke kus!

• 27 Januari 2007 - 11:29

Je Hippe Tante Bren:

handig he zo vader geef hem genoeg eeten en hij doet alles voor je. fijn dat jullie nu echt thuis zijn en nu op naar het echte leven in spanje ole groetjes meiden

• 27 Januari 2007 - 12:07

Rob:

Het was erg gezellig bij jullie,en ik heb heel veel gegeten en vooral die spaanse churros con chocolate hoe je ze ook moet noemen! waren erg lekker,alleen ik heb het wel erg koud gehad en dat in spanje,nou meiden veel plezier verder.kus pa

• 27 Januari 2007 - 15:05

Luuk:

Hallo Dames, inmiddels een beetje geinstalleerd.
    Ik vind dit wel dapper van jullie hoor.
    Het gaat zeker lukken met jullie. Ik wens jullie veel studie plezier en doe voorzichtig. Groetjes
    Luuk.

• 27 Januari 2007 - 20:13

Jack:

Hey dames,

leuke foto`s! alleen een heel erg lang verhaal hahaha...;) Maar jullie hebben het naar je zin dus dat is belangrijk. Hele fijne avond. Ik ga nu ook stappen in Zweden. spreek jullie

xxx
    jack

• 21 Februari 2007 - 15:03

Britt:

heeee is het leuk in spanje met zijn vieren nog veel plezier en kelly tot zaterdag