Bezoek !!!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van liannemelissa - WaarBenJij.nu Bezoek !!!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van liannemelissa - WaarBenJij.nu

Bezoek !!!!

Door: Lianne en Melissa

03 Mei 2007 | Spanje, Salamanca

Hola a todos!

Daar zijn we weer...Heeft weer een tijdje geduurd hè. Allereerst willen we iedereen even feliciteren met de verjaardag van de koningin. Jammer dat we er niet bij waren om het te vieren. We kunnen niet meer tot in de details vertellen wat we allemaal hebben meegemaakt, maar we gaan ons best doen. Tijdens het gezellige weekend met Bram en Tom wilde het weer niet echt meewerken. Gelukkig voor ons (en helaas voor Bram en Tom dat zij er niet meer van konden genieten) werd het daarna wel superlekker weer. En dat betekende GENIETEN! Heerlijk op het terras zitten, zonnen in het park en ijsjes eten, zoals het leven in Spanje hoort te zijn. Natuurlijk kon onze blanke Nederlandse huid er niet zo goed tegen en waren we de eerste dag al verbrand. Toch maar zonnebrandcrème kopen dus... Helaas moest er ook nog gestudeerd worden en dat hebben we ook zeker gedaan. Het marketingplan begint er al goed uit te zien en het kan alleen nog maar beter worden.
En voor dat we het wisten was het alweer tijd voor ons volgende bezoek. Melissa's moeder en zusje Kimberley kwamen afgelopen vrijdag, na een lange reis aan. Nadat de koffers waren uitgepakt en er goed was bijgeklets kregen we wel erg honger. We hebben het er maar meteen van genomen en zijn lekker uit eten gegaan. Elly had zich al helemaal verheugd op de "Churros con chocolate", maar toen ze haar hoofdgerecht op had zat ze te vol om nog Churros te eten. Dat hebben we vrijdag dus maar even overgeslagen. Die avond was het zover... Kimberley zou voor het eerst het Spaanse uitgaansleven meemaken. Jammergenoeg was ze die avond te moe om ook nog maar iets te doen en besloot ze thuis te blijven. Wij, als echte partypeeps, gingen natuurlijk wel uit. Het werd, zoals gewoonlijk, weer een avond waarbij we veel nieuwe mensen leerden kennen.
Zaterdagochtend is Melissa maar vroeg opgestaan om Elly en Kimberley de stad te laten zien voordat alle winkels gingen sluiten. Na lekker gewinkeld te hebben werd het echt tijd voor de Churros! En zowel Elly als Kimberley likten hun vingers erbij af. Toen we weer thuis aankwamen (zeiknat door de regen) gingen we gezellig een spelletje doen en een lekkere maaltijd klaarmaken. 's Avonds was het echt zover: Kimberley ging uit! En wat een aandacht kreeg ze, niet normaal. Ze werd ongeveer 20 jaar geschat en de barman was meteen verliefd op haar. We hadden hem natuurlijk wel gewaarschuwd, want hij was wel iets te oud voor dr. Het was een gezellige avond!
Nadat iedereen de volgende dag uitgeslapen was gingen we naar het centrum om, als goede gidsen, de kathedraal te laten zien. Het weer was gelukkig al een stuk beter dus na de kathedraal konden we nog even op het terras zitten op Plaza Mayor. 's Avonds hebben we lekker een filmpje gekeken.
Maandag weer naar school. Tenminste...dat dachten we! We wisten dat we dinsdag vrij zouden zijn, maar over de maandag hadden we niks gehoord. Dus wij 's morgens om 9.00 uur met ons slaperige hoofd naar school, bleek dat de les niet doorging. De enigste les die wel doorging die dag was Fundamentos de Marketing om 13.00 uur. 'S avonds nog even lekker de stad ingegaan met Elly en Kimberley en natuurlijk weer geld uitgegeven.
Dinsdag was een feestdag. Dat betekende dat alle winkels gesloten waren, wat wel jammer was omdat we daarom niet zoveel te doen hadden. Dus na nog een keer Churros te hebben gegeten, zijn we lekker op de bank gaan zitten en hebben we weer een filmpje gekeken. Ook 's avonds hebben we het rustig aan gedaan, want de volgende ochtend (vandaag dus) vertrok om 9.00 uur de bus voor Elly en Kimberley... ja helaas, ze zijn alweer weg. Maar het waren wel hele leuke dagen.
Omdat we zo weer naar school moeten, houden we het hier bij. Hasta pronto!

Besitosssssss

• 03 Mei 2007 - 17:47

Elly:

Hallo meiden,
    ik zit weer lekker thuis met me senseo bakje cappuccino, die heb ik daar wel gemist! Jammer dat het niet zo lekker weer was, maar voor de rest heb ik het heerlijk naar me zin gehad! Ik heb ook lekker gegeten. Jullie kunnen al aardig kokkerellen hoor!

Groetjes Elly

• 03 Mei 2007 - 18:03

Zellie:

haaai meisjes!!!!
    leuk verhaaltje weer hoor!!!!!melissie mis je!!!!hoop dta jullie het nog erg naar je zin hebben het ziet in elk geval nog steeds super uit!!!!
    dikke kusss zel

• 03 Mei 2007 - 19:46

Hedwig:

Ha! En iedereen mij maar uitlachen met mijn factor 30 ;)
    Nog een weekje meisjes, dan komen Heleen en ik jullie hoogstpersoonlijk een bezoekje brengen. Kan niet wachten, heb er echt onwijs veel zin in! Kunnen we eindelijk fatsoenlijk bijkletsen en dan kunnen jullie voor de zoveelste keer de Salamanca tour geven, die kunnen jullie ondertussen vast wel dromen hihi...
    Kijk er in ieder geval naar uit en zie jullie snellos!
    Ciao for now... kus!

• 03 Mei 2007 - 21:39

Nera:

Hey meiden,
    leuk om weer s wat van jullie te lezen. Ik vertrek zaterdag weer naar Sarajevo, mocht deze week in NL doorbrengen.Had dinsdag frans blok7 her, hehe..wel goedgegaan denk ik. Ik miste jullie wel op school hoor :(:( hehehe... en wat ik jammer vind is dat jullie vanaf september er ook niet zijn, ma jaaaaa...
    Have fun nog en we moeten in de zomervakantie maar afspreken.
    KUSSS

• 12 Mei 2007 - 01:00

Wouter:

Heey schat, vannacht was weer geweldig, ik kan jouw ritme en posities nauwelijks bijhouden! Spanje was ook super, en ik zie je snel weer! Dikke kus waar je waar wilt!

• 17 Mei 2007 - 17:23

Mono's:

Wie is Wouter?!

• 17 Mei 2007 - 17:25

Mono's Weer:

Wanneer komen onze foto's?
    El castillo es muy grande!!
    Lekker stukkie zeep!