Weekendje Tom en Bram - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van liannemelissa - WaarBenJij.nu Weekendje Tom en Bram - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van liannemelissa - WaarBenJij.nu

Weekendje Tom en Bram

Door: Lianne en Melissa

10 April 2007 | Spanje, Salamanca

Snel hè! Dat dachten wij ook. Maar het zou zonde zijn om er na een paar weken achter te komen dat we afgelopen weekend zijn vergeten! Daarom hier een verslag van het bezoek van Tom en Bram + alle foto's die we gemaakt hebben, want dat zijn er nogal wat...

Goed, de jongens kwamen na een lange, vermoeiende reis dan eindelijk tegen 17.30 aan op vrijdag. Was erg leuk om ze te zien, wel jammer dat het precies toen begon te regenen....eerst alle tassen naar boven gesjouwd, iedereen die ons bezoekt verbaast zich erover dat we geen lift hebben. Is ook bizar natuurlijk! Eerst maar even wat gedronken en toen meteen de tassen uitgepakt, want ze hadden heel veel leuke dingetjes uit Nederland meegenomen: Noodles (onmisbaar), echte Nederlandse kaas (blijft het lekkerst), kipkruiden (anders is die kip zo kaal), een hele lieve knuffelkip en knuffelhaas, paaskaarsjes en paasservetten (om toch nog iets van pasen mee te krijgen), lekker veel tijdschriften, parfum, douchegel....teveel om op te noemen dus. Meteen het thuisfront via msn laten weten dat ze veilig aangekomen waren en toen was het tijd om een specialiteit van ons aan de jongens voor te schotelen: gebakken aardappeltjes, kip en sla. Viel in de smaak (ook al was het geen Mac Donalds, hè jongens ;)). Het leek ons verstandig om voor het uitgaan even een kleine siesta te houden, maar daar waren de jongens te eigenwijs voor. Ze wilden meteen aan het roulettespel met de chupitos beginnen, en aangezien ze ook nog twee flessen Safari uit Nederland hadden meegenomen (die hebben ze hier niet!), zagen wij dat ook wel zitten! Was erg gezellig en Lianne had er nog één voor Tom gekocht, dus die zijn er voorlopig wel zoet mee thuis;). En toen was het tijd om het nachtleven van Salamanca in te duiken...eerst naar Camelot gegaan, waar het meteen erg gezellig was. Daar een hele aardige jongen leren kennen waar Tom het goed mee kon vinden (José Luis). Bram ook wel, maar die moet nog eventjes oefenen met z'n Engels hè Brammie ;). José is trouwens die jongen die zo eng kijkt op de foto, zo was ie in het echt niet. Photoface! De jongens hebben daar ook kennis gemaakt met ons drankje: vodka naranja. Beviel wel dachten we zo! Daarna naar de Chupiteria gegaan, waar we nog een potje photoplay deden (in het Spaans, muy complicado!) maar al snel bleek dat de jongens erg moe waren (en honger hadden). Zijn dus eerst even wat gaan eten (mjammie hamburgers)en toen kwamen we zowaar in een processie terecht. Voor de mensen die niet weten wat dit is: een soort religieuze optocht (die zijn er heel veel in de week voor pasen) waarbij ze beelden van Jezus en kruizen dragen. Was echt een hele overgang, zo rechtstreeks vanuit de discotheek in die optocht. Heel bijzonder om mee te maken (zie foto's).

De volgende dag was het de bedoeling om wat van Salamanca te laten zien en te eindigen op een terrasje, maar dankzij het weer ging m dat niet worden...wat een ramp zeg!Regen viel met bakken uit de hemel...hebben eerst maar pannenkoeken gebakken en meteen gebruik gemaakt van de meegebrachte stroop en zijn toen toch maar de deur uitgegaan met één zielige paraplu. Hebben wat gegeten in de Burger King, wat boodschappen gedaan en zijn een café ingedoken en tegen die tijd was het wel weer droog. Toen allemaal wél een siesta gehouden en Bram wilde zodra ie wakker werd weer enthousiast een spelletje doen (ja toch:p).
Die avond zijn we eerst naar de chupiteria gegaan waar we Godwin tegenkwamen (zie de blingbling foto;)),waar Tom en Bram het ook erg goed mee konden vinden. Vervolgens zijn we weer naar Camelot gegaan, waar Tom tegen de barman "Surprise me!" zei en vervolgens een drankje met heel veel Malibu kreeg, het enige wat ie absoluut NIET lust. Thanks a lot -NOT! Haha! Uiteindelijk terecht gekomen in Morgana, waar het pas druk wordt om een uur of 5, 6, maar een lege discotheek kan ook gezellig zijn (of niet;)). Uitendelijk werd het wel drukker, was allemaal heel gezellig! Toen wilden we weer wat gaan eten (Tom en Bram voor de tweede keer) maar dat tentje was al dicht, dus toen per ongeluk een taxi aangehouden en thuis kippenvleugels en pita met ham en kaas gegeten om vervolgens ons bedje in te duiken....en zondag was alweer het laatste dagje, want 's avonds zouden Tom en Bram de bus naar Valladolid nemen en overnachten bij de exvriend van Lianne. Werd dus douchen, tassen inpakken en hebben nog een potje Scrabble gedaan. En toen was het alweer tijd om te gaan...al met al een superweekend, ookal was het rotweer. Ze mogen zeker nog een keer langskomen!

Dat was hem dan weer voorlopig, tot snel!!!

Dikke kus, Melissa en Lianne

• 10 April 2007 - 19:53

Tom:

Eeey meiden het was echt een superweekend! Veel gezien, gelachen en gedronken. Jammer dat het weer niet helemaal meewerkte, maar dat heeft het weekendje natuurlijk niet verpest :)

Het uitgaan is zeker te doen in Salamanca, hoewel je van tevoren beter niet te veel spelletjes als de ''roulette'' en ''have a shot'' kan doen :O (he bram)daar wordt je avond toch een stukje korter door. Gelukkig konden we dan altijd nog ergens een hamburguesa halen om bij te komen ;)

Ik hoop dat we het nog een keer over kunnen doen!

Groetjes + muchos besos, Tom

• 11 April 2007 - 11:55

Corry:

Fijn dat de boys nog een keer terug mogen komen. Hé die omelet ziet er erg lekker uit, heb je soms het recept voor me?

• 11 April 2007 - 12:17

Heleen:

Ziet er weer erg gezelig uit!! Ik heb Tom wel gemist in de kroeg maar zie hem waarschijnlijk snel genoeg weer!! Ga je ook zo'n lekkere omelet voor mij maken als ik langs kom, Lian?? Haha, het lijkt wel of ik alleen voor het eten wil komen, maar dat is natuurlijk niet zo :)
    Dikke kus Heleen

AMANDA:

ja dat was AMANDA HHEEEEEEEEE :D

• 13 April 2007 - 12:08

Bremmus:

heey meiden! het weekend was echt super vet, ik zou het niet gauw vergeten! ja die kerk was erg mooi om te zien..... je kon over heel de stad heen kijken, super mooi;)

Idd je kan beter niet te veel have a shot doen, we moeten gewoon meer naar je zus luistern wageveld, die zei het nog:P maarja die hamburger maakte veel goed!

zou mooi zijn als we er nog een keer komen!

Groetjes + muchos besos(k kan wel spaans), nu nog engels bram

• 13 April 2007 - 21:36

Puta:

puta

• 13 April 2007 - 23:07

Tom:

Ja het zou zeker mooi zijn als we nog een keer langs gingen, is de moeite (ondanks alle vertragingen) zeker te weten waard =)

En volgende keer luisteren we idd naar m'n slimme zusje :P... savonds voor het uitgaan eerst een kleine siësta...dan kunnen we misschien alle barretjes afgaan! En hopelijk schijnt de zon dan wel.
    En zoals je ziet heeft bram zijn spaans ook weer bijgespijkerd.. 1 woord ken je beter dan goed voor je is (p*ta?) ;)Maar wat was 'biertje' ook alweer in het spaans bremmus? :P

Doe de groetjes aan al onze spaanse vrienden: mr. blingbling, José, Marco en niet te vergeten Kike en z'n maatjes- misschien zien we die bij ons volgende bezoekje!

Dit bericht is al weer veel te lang... Beso'tjes, Tom

• 03 Mei 2007 - 09:11

Corry:

Hoi meisjes,
    valt er niks meer te beleven in Spanje?
    Saaie boel hoor ;)